۲۰ راه بازیـافت و استفاده مجدد از بطری های خالی پلاستیکی

در آمریکا روزانـه ۵۰ مـیلیون بطری پلاستیکی کـه در جنبه های مختلف زندگی بکار مـی روند، ساخت گربه با مواد بازیافت دور ریخته مـی شوند. ساخت گربه با مواد بازیافت مثال های فراوانی وجود دارد از بطری های آب که تا ظروف مواد شوینده و حتی ظرف عسلی کـه هر روز از آن استفاده مـی کنیم. ساخت گربه با مواد بازیافت شما هم با نگاه بـه اطرافتون احتمالا یکی از استفاده کنندگان این بطری ها هستید. وابستگی ما انسان ها بـه استفاده از این بطری ها، بازیـافت آن ها را به منظور سلامتی سیـاره زمـین ضروری مـی کند. خب حال چه کار کنیم؟ مصنوعاتی کـه خودمان آن ها را درست مـی کنیم مـی تواند بـه کم اثرات مخرب محیطی و همچنین بعد انداز پول درون این زمـینـه کمک کند. درون ادامـه الی گشت را همراهی کنید که تا بگوییم چگونـه مـی توانید از بطری های خالی پلاستیکی استفاده دوباره ید.

۱- ساخت جامدادی رومـیزی

ساخت مطالبی: آیـا برلین سرسبز ترین شـهر دنیـاست؟

ادارات نقش زیـادی درون تولید زباله دارند. بعد بعد از کوهپیمایی بطری نوشیدنی خود را دور نریزید، با آن یک جامدادی رومـیزی درست کنید و همکاران و فرزندان خود را با این تلاش سبز خود تحت تاثیر قرار دهید.

۲- استفاده مجدد از ظرف کافی مـیت به منظور جای خوراکی

چهی مـی داند کـه قهوه بیشتر از خود کافئین اعتیـادآور است؟ این ظروف بـه علت حالت طراحی درب آن ها به منظور ریختن خوراکی هایی مثل نمک و شکر بسیـار مناسبند.

۳- ساخت گلدان پلاستیکی

ساخت گلدان گربه ای با بطری های پلاستیکی! بله این یک شی واقعیـه! حس کاردستی درست تونو بـه کار بندازید که تا بتوانید از یک بطری دو لیتری یک گلدان جذاب بسازید. درون اینجا دستورالعمل مرحله بـه مرحله ساخت این گلدان وجود دارد:

  • یک سوم انتهایی بطری را برش بزنید.
  • بطری را با رنگ سفید و یـا هر رنگ دیگری کـه دوست دارید رنگ آمـیزی کنید.
  • از باقی مانده ظرف، گوش های گربه را درست کنید.
  • صورت گربه را نقاشی کنید.
  • داخل بطری را با خاک و بذر گیـاه پر کنید.

۴- ساخت ظرف آبپاش از بطری های مواد شوینده

برای ظروف آبیـاری پلاستیکی هزینـه نکنید. ظروف خالی مواد شوینده را نگه دارید، روی درب آن هایی با پانچ یـا دریل ایجاد کنید؛ حالا یک ظرف آبپاش نو دارید! برچسب ظروف شوینده را جدا کنید که تا همسایـه ها خیـال نکنند شما از مواد شوینده به منظور آبیـاری باغچه خود استفاده مـی کنید.

۵- تبدیل بطری پلاستیکی بـه بیلچه

یکی از ساده ترین و مفیدترین وسیله به منظور ساخت بیلچه ظروف شیر مـی باشد. هر زمان کـه مـی خواهید گیـاهی درون باغچه بکارید مـی توانید از آن استفاده کنید.

۶- ساخت باغچه ای از گیـاهان دارویی با بطری های دو لیتری

این کار یعن اسنکه شما خیلی طبیعت دوست هستید. صرف نظر از این،‌ درست یک گلدان نیمـه قطره ای از یک بطری دو لیتری یک کار خلاقانـه است. به منظور ساخت این باغچه بـه مراحل زیر توجه کنید:

  • برچسب روی بطری را جدا کنید.
  • با یک وسیله نوک تیز هایی درون یک سوم بالای بطری ایجاد کنید.
  • یک شکاف درون کنار بطری تقریبا یک دوم پایین آن ایجاد کنید.
  • یک تکه کاغذ دور بطری بپیچید.
  • یک ماژیک بردارید و یک خط برش دور که تا دور بطری ایجاد کنید.
  • روی خط کشیده شده را برش بزنید.
  • قسمت بالای بطری را برعکنید و یک نوار پارچه ای داخل آن بگذارید.
  • مطمئین شوید کـه پارچه با محتویـات خاک درون تماس باشد.

۷- ساخت قلک از بطری پلاستیکی

این یکی از بقیـه بیشتر پول شما را بعد انداز مـی کند! شما مـی توانید کل بطری را رنگ کنید که تا مقدار پول های درونش را نبینید و بعدا شگفت زده شوید. حتی مـی توانید شفاف بسازید و پر شدنش را ببینید.

۸- ساخت جا شارژی تلفن همراه با بطری لوسیون

این یک روز فوق العاده هست که دیگر هیچ موبایلی نیـاز بـه شارژ نداشته باشد یـا دست کم بـه اندازه ۳ ساعت کار با اینستاگرام شارژ داشته باشد. که تا آن روز؛ حتما موبایل هایمان را شارژ کنیم. کار خودتان و مـهمان هایتان را مـی توانید با درست یک جا شارژی موبایل آسان کنید. شما بـه یک ماژیک و بطری لوسیون و کاتر نیـاز دارید.

۹- درست یک چراغ خواب با بطری عسل

جای عسلتون را دور نیندازید. نحوه درست این چراغ را مـی توانید درون این honey bear bottle lamp ببینید.

۱۰-  درست سطل ساحلی با بطری مواد شوینده

وقتی کوهی از لباس منتظر شسته شدن هستند دیدن نور درون انتهای آن خیلی سخته! ولی ماشین لباسشویی لباس ها را دسته دسته شستشو مـی دهد شما یـادتون باشد مقداری مواد شوینده به منظور روزهای بارانی ذخیره کنید. حالا وقتی کـه شوینده تموم شد و شما بـه آخر کوه لباس ها رسیدید این سطل ساحلی را درست کنید.

۱۱-  ساخت تصفیـه آب با بطری پلاستیکی

آیـا که تا به حال درون یک جای دورافتاده بدون آب تمـیز گیر افتاده اید. اوه، نـه؟ خب بهتره بتوانید به منظور نوشیدن تصفیـه اش کنید.

۱۲-  با بطری های پلاستیکی یک سطل بسازید

هیچ نشانـه ای از طبیعت دوستی بیشتر از ایجاد یک سطل زباله از بطری های بازیـافتی پلاستیکی نیست.

 ۱۳- یک جاروی حیـاط با بطری پلاستیکی بسازید

اگر که تا الان بـه موارد استفاده بطری های پلاستیکی پی نبردید دیگه وقتشـه! این جاروی محکم مـی تواند حیـاط شما تمـیز کند.

۱۴- ساخت حباب لامپ از درب های پلاستیکی بطری

این حباب لامپ از آب شدن لوازم پلاستیکی اطراف شما توسط لامپ جلوگیری مـی کند.

۱۵- ساخت هواپیمای اسباب بازی از بطری شامپو

شما نمـی توانید بچه ها را فراموش کنید. آن ها را با این هواپیماها سرگرم کنید. مـی توانید رنگ های مختلف بـه کار ببرید و یـا با چسباندن آیتم های مختلف آن را جالب کنید.

۱۶- ساخت باغچه عمودی با بطری نوشابه

هشدار: ساخت گربه با مواد بازیافت ممکن هست لازم باشد نوشابه زیـادی به منظور این کار مصرف کنید. .

 ۱۷- ساخت جت به منظور بچه ها

انتظار که تا آخرین لحظه به منظور پیدا یک لباس و لوازم هالووین درون همـه خانـه ها یک رسم هست. اگر شما هم با این موضوع درگیر هستید، ما یک ایده عالی به منظور جمع آبنبات های این مراسم بهتون پیشنـهاد مـی دهیم. ساخت یک جت با بطری پلاستیکی! این کار باعث مـی شود بار آماده لباس را از دوش شما والدین بردارد.

۱۸ – ساخت ماشین اسباب بازی با ظرف شوینده

بعضی اوقات ساده ترین اسباب بازی ها به منظور بچه ها جالبترند. سعی کنید بر اساس همـین تئوری کلی پول بعد انداز کنید و با ظرف شوینده ماشین اسباب بازی بسازید.

۱۹-  ساختن آبپاش روی چمن با بطری پلاستیکی

چهی خاطره دویدن روی چمن هایی کـه با آبپاش خیس شده اند را از یـاد مـی برد؟ با ساختن این آبپاش به منظور فرزاندانتان این خاطره را دوباره بسازید. با ایجاد چندین روی بطری بـه راحتی این کار امکان پذیر است. شما مـی توانید به منظور مواقعی کـه از آن استفاده نمـی کنید با خودکار آن را ببندید.

۲۰- راه بازیـافت و استفاده مجدد از بطری های خالی پلاستیکی

در آمریکا روزانـه ۵۰ مـیلیون بطری پلاستیکی کـه در جنبه های مختلف زندگی بکار مـی روند، دور ریخته مـی شوند. مثال های فراوانی وجود دارد از بطری های آب که تا ظروف مواد شوینده و حتی ظرف عسلی کـه هر روز از آن استفاده مـی کنیم. شما هم با نگاه بـه اطرافتون احتمالا یکی از استفاده کنندگان این بطری ها هستید. وابستگی ما انسان ها بـه استفاده از این بطری ها، بازیـافت آن ها را به منظور سلامتی سیـاره زمـین ضروری مـی کند. خب حال چه کار کنیم؟ مصنوعاتی کـه خودمان آن ها را درست مـی کنیم مـی تواند بـه کم اثرات مخرب محیطی و همچنین بعد انداز پول درون این زمـینـه کمک کند. درون ادامـه الی گشت را همراهی کنید که تا بگوییم چگونـه مـی توانید از بطری های خالی پلاستیکی استفاده دوباره ید.




[۲۰ مورد استفاده کاربردی از بطری های پلاستیکی ساخت گربه با مواد بازیافت]

نویسنده و منبع: تیم خبری الی گشت | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 19:34:00 +0000